Relacja ze spotkania technicznego z budowy S-19 na odcinku Kuźnica – Węzeł Sokółka [15.11.2024]

W dniu 15.11.2024r  grupa członków KM SITK przy GDDKiA O/B-stok uczestniczyła w spotkaniu technicznym na budowie drogi krajowejS-19 na odcinku Kuźnica – Węzeł Sokółka, ze szczególnym uwzględnieniem budowy odcinka o  nawierzchni  betonowej oraz zapoznała się z budową największego w Polsce MOP-u z parkingiem mogącym pomieścić łącznie 1.087 pojazdów.

Prezentację  wizytowanej budowy w sposób obszerny i profesjonalny przedstawił Kierownik budowy inż. Kamil Puchalski omawiając charakterystyczne jej parametry:

  1. Wykonawca: PORR S.A.
  2. Zaakceptowana Kwota Kontraktowa netto:427 823 781,00 PLN; brutto: 526 223 250,63 PLN
  3. Przekazanie terenu i Placu Budowy: 11.01.2023 r.
  4. Długość odcinka:
  5. DK 19klasy GP ok. 5,19 km;

                Przekrój od km 0+000 do 0+600 – nawierzchnia betonowa

                2×2 – wjazd do kraju (Vp = 60 km/h)

                2×4 – wyjazd z kraju (Vp = 60 km/h)

                Przekrój od km 0+600 do 5+190 – nawierzchnia bitumiczna

                2×2 (z przejściem do 2x(2+4) – km 0+600 – 0+800)

 (Vp = 60 km/h dla km 0+600 – 2+240; Vp = 80 km/h km 2+240 – 5+190)

S19 ok. 10,6 km od km 5+190 do km 15+791,29 – nawierzchnia bitumiczna, przekrój: 2×2 (Vp = 120 km/h)

Łącznie ok. 15,79 km,

  • Kategoria ruchu: KR5
  • Dwa węzły drogowe: „KUŹNICA” typu WB w formie „trąbki” w km 5+846  i  „SOKÓŁKA PÓŁNOC” typu WB w formie „karo” w  km 15+12
  • MOP: 1) WOJNOWCE – Największy w Polsce,- od km 3+450 do km 4+500, I rodzaju z zapewnieniem rezerwy terenowej dla MOP rodzaju II (z rezerwą pod małą stację paliw oraz pod funkcje komercyjne), jezdnia Lewa
  • Zrealizowany zostanie System Zarządzania Ruchem oraz System Buforowania Pojazdów Ciężarowych i Osobowych;
  • Na terenie MOP Wojnowce zlokalizowany zostanie parking do buforowania kolejki pojazdów oczekujących na odprawę celną na międzynarodowym drogowym przejściu granicznym Kuźnica Białostocka – Bruzgi (w miejscowości Kuźnica).

liczba stanowisk:

  • 210 dla pojazdów osobowych (w tym 9 miejsc dla osób niepełnosprawnych)
  • 827 dla pojazdów ciężarowych
  • 10 dla autobusów
  • 40 dla pojazdów z ładunkiem niebezpiecznym

2) POPŁAWCE od km 9+600 do km 10+300, I rodzaju z zapewnieniem rezerwy terenowej dla MOP rodzaju II(z rezerwą pod małą stację paliw oraz pod funkcje komercyjne), jezdnia Prawa

liczba stanowisk:

  • 56 dla pojazdów osobowych (w tym 3 miejsca dla osób niepełnosprawnych)
  • 83 dla pojazdów ciężarowych (w tym rezerwa terenu dla 14 stanowisk)
  • 4 dla autobusów
  • 7 dla pojazdów z ładunkiem niebezpiecznym

8. liczba obiektów w ciągu S19 i DK19: 12

a) w tym 3 z funkcją przejść dla zwierząt

b) w tym 1 z liniami kolejowymi wraz z rezerwą pod tor

9. liczba przepustów z funkcją ekologiczną w ciągu S19: 9

10. przejazdy poprzeczne z innymi drogami/koleją:

   a) 4 z drogami powiatowymi (DP 1256B, DP 1257B, DP 1264B i DP 1259B)

   b) 2 z drogami gminnymi DG 103697B, DG 103706B

   c) 1 z linią kolejową nr 6 i 57

Dziękując w imieniu uczestników i własnym za profesjonalne zaprezentowanie budowy obiektu, kol. Krzysztof Gleba-Zawadzki wręczył Kierownikowi Budowy specjalną kamizelkę ochronną  KM SITK RP przy GDDKiA zapewniając o jej „szczególnych właściwościach ochronnych”. Uczestnicy z zadowoleniem i uznaniem podkreślali swój udział na bardzo ciekawej budowie dziękując organizatorowi kol. Krzysztofowi Gleba-Zawadzkiemu za zorganizowanie b. ciekawego spotkania technicznego.