OBWODNICA
BARGŁOWA
Bieżącą informację o prowadzonych pracach przy budowie Obwodnicy Bargłowa przedstawili zainteresowanym Kierownik Budowy P. Kamil Puchalski i Kierownik Projektu z ramienia GDDKiA P. Bartosz Ignatowski, wskazując m.in. na zastosowanie ciekawych rozwiązań stabilizujących podłoże gruntowe tj. wykonanie kolumn piaskowych w otoczce geosyntetycznej.
Kolumny piaskowe wzbudziły duże zainteresowanie, zarówno już wykonane jak i te będące w trakcie wykonywania. Technologia ta po raz pierwszy jest stosowana na terenie naszego województwa,- na obszarze działania GDDKiA Oddział w Białymstoku.
Obwodnica Bargłowa Kościelnego– charakterystyka, podstawowe informacje:
Realizowana obecnie obwodnica miejscowości Bargłów Kościelny posiada długość 11,76 km i jest położona w ciągu drogi krajowej nr 61 na odcinku Łomża–Augustów w województwie podlaskim. Droga stanowi ważny szlak komunikacyjny, łączący Warszawę z Augustowem, skąd drogami krajowymi nr 8 i 16 doprowadza ruch do przejść granicznych z Litwą. Jest ostatnią i zarazem najdłuższą z trójki tzw. małych obwodnic realizowanych na drodze krajowej nr 61 (wcześniej ruszyła budowa obejść: Stawisk i Szczuczyna), a współfinansowanych z unijnego Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej.
Obwodnica Bargłowa objęta będzie 10-letnią gwarancją. Kontrakt wart prawie 179 mln. zł. realizuje firma PORR (Polska) S.A. , która 28 lutego przejęła plac budowy oraz dokumentację projektową. Całkowita wartość projektu 294 523 100 zł (w tym wartość dofinansowania z UE: 42 940 000 zł). Wykonawca, firma POPR, zobowiązał się zrealizować inwestycję w 21miesięcy.